Uplimit verhoogt de lat in bedrijfsleren met suite van AI-agenten die duizenden medewerkers tegelijkertijd kunnen trainen

Uplimit verhoogt de lat in bedrijfsleren met suite van AI-agenten die duizenden medewerkers tegelijkertijd kunnen trainen

Uplimit heeft vandaag een reeks AI-aangedreven leeragenten onthuld die bedrijven helpen om medewerkers snel bij te scholen, terwijl de administratieve lasten die traditioneel met bedrijfsopleiding gepaard gaan, aanzienlijk worden verminderd.

Het in San Francisco gevestigde bedrijf heeft drie sets speciaal ontworpen AI-agenten aangekondigd die beloven de manier waarop ondernemingen leren en ontwikkelen te veranderen: vaardigheidsagenten, programmabeheeragenten en onderwijsassistentagenten. De technologie is bedoeld om de groeiende vaardighedenkloof aan te pakken, aangezien AI sneller vordert dan de meeste werknemers zich kunnen aanpassen.

Hoe Uplimit's AI-agenten traditionele bedrijfsleer modellen transformeren

“Er is een ongekende behoefte aan continue leren — op een schaal en snelheid waarvoor traditionele systemen nooit zijn gebouwd,” zei Julia Stiglitz, CEO en medeoprichter van Uplimit, in een interview. “De bedrijven die het beste gepositioneerd zijn om te gedijen, kiezen niet tussen AI en hun mensen — ze investeren in beide.”

Stiglitz, die ervaring heeft met lesgeven via Teach for America, het runnen van Google Apps for Education en een vroege medewerker bij Coursera, richtte Uplimit op tijdens de pandemie. Ze zag een disconnectie tussen boeiende klaservaringen en de vaak statische aard van eerste-generatie online leerplatforms.

“Ik begon na te denken, misschien is er een manier om beide te combineren, zoals de schaal die je zou krijgen van een Coursera, dat type ervaring, maar met de betrokkenheid die je zou krijgen van een één-op-één tutor,” legde Stiglitz uit.

De nieuwe AI-agenten van het bedrijf pakken de kritieke pijnpunten aan die Uplimit heeft geïdentificeerd in bedrijfsleren. De vaardigheidsagenten vergemakkelijken praktijkgericht leren via AI-rollenspellen en persoonlijke feedback. Programmabeheeragenten analyseren de voortgang van leerlingen, identificeren automatisch worstelende deelnemers en bieden persoonlijke interventies aan. Onderwijsassistenten bieden 24/7 ondersteuning, beantwoorden vragen en faciliteren discussies.

Wat Uplimit's aanpak onderscheidt

Wat Uplimit's aanpak onderscheidt, is de focus op actief leren in plaats van passieve consumptie van inhoud. Traditionele bedrijfs-e-learning is meestal afhankelijk van video's en quizzen, met afrondingspercentages die gemiddeld een sombere 3-6 procent bedragen. In tegenstelling hiermee rapporteren klanten van Uplimit afrondingspercentages die meer dan 90 procent bedragen.

“De industrienorm voor een asynchroon cursus is ongeveer 3 tot 6%. Dat is wat je ziet van een Coursera,” zei Stiglitz. “Databricks heeft 94% afrondingspercentages. Ze moesten die programma’s traditioneel beperken tot ongeveer 20 mensen, omdat dat het aantal deelnemers is dat een instructeur kan beheren. Nu heeft de cohort die deze week loopt ongeveer 1000 leerlingen.”

Verbluffende efficiëntiewinst voor zakelijke klanten

Vroege klanten rapporteren opvallende efficiëntiewinsten. Procore Technologies schat dat het creëren van cursussen via Uplimit 95% sneller is dan traditionele methoden, terwijl Databricks de instructietijd met meer dan 75% heeft verminderd. Een andere grote technologiebedrijf, dat niet bij naam genoemd wil worden, heeft wat oorspronkelijk een driejarige leiderschapstraining had moeten zijn, tot slechts één jaar gecomprimeerd.

De timing van Uplimit’s lancering komt overeen met de groeiende bezorgdheid over de impact van AI op werkgelegenheid. Een recent rapport van McKinsey heeft aangetoond dat...

De situatie vraagt om innovatieve oplossingen die niet alleen de vaardigheden van medewerkers verbeteren, maar ook de efficiëntie van bedrijfsprocessen verhogen. Uplimit lijkt met zijn AI-agenten een belangrijke stap te zetten in de richting van toekomstbestendig leren in de bedrijfswereld.

Vertaald met ChatGPT gpt-4o-mini